Centrum voor Facilitaire Dienstverlening

Het Centrum voor Facilitaire Dienstverlening (CFD)

Het regelen van werkplekken, beveiliging, catering, evenementen, inkoop, de digitalisering en archivering van documenten – wat doet het Centrum voor Facilitaire Dienstverlening (CFD) eigenlijk niet? Kort gezegd levert het CFD producten en diensten op het gebied van facilitaire dienstverlening, huisvesting, inkoop en informatiehuishouding. En het bijzondere is: we werken niet alleen voor de Belastingdienst, maar ook voor verschillende andere organisaties binnen de Rijksoverheid.

Organisatieonderdelen

Het CFD is één van de vier facilitaire dienstverleners binnen de Rijksoverheid. Dit betekent dat we er zijn voor ruim 100 kantoren in Nederland. Best omvangrijk dus. Bij het CFD werken dan ook zo’n 1.200 medewerkers verdeeld over verschillende afdelingen

  • Bedrijfsvoering & Strategie (B&S)

  • Huisvesting, Facilitair & Advies

  • Informatiehuishouding (IHH)

  • Inkoopuitvoeringscentrum (IUC)

  • Operationele Facilitaire Dienstverlening (OFD)

Breed en afwisselend

Het CFD heeft een breed takenpakket en staat klaar voor veel verschillende Rijksoverheidsorganisaties door het hele land, dus niet alleen voor de Belastingdienst. De mensen en leveranciers met wie je werkt zijn dus continu verschillend en dit maakt je werk ontzettend afwisselend en dynamisch. 

Verschillende doorgroeimogelijkheden

Juist omdat we zoveel verschillende diensten leveren, hebben we ontelbaar veel functies en vakgebieden waarin je aan de slag kunt. Wat je ook doet of wil doen: binnen het CFD is er plek voor jou. En wil je na een tijdje een stapje omhoog doen, op een andere locatie aan de slag of een totaal ander vakgebied uitproberen? Ook dan is er veel mogelijk. 

Gastvrije werksfeer

De mensen die binnen het CFD werken, zijn van nature gastvrije dienstverleners. Dit beleef je als medewerker dagelijks door de informele en prettige werksfeer.
 

  • Wendy Kiburg, servicemedewerker

    Geen dag is hetzelfde. Dat maakt het werk zo leuk

    Na de start van onze campagne vertellen eigen medewerkers over datgene wat zij dóen om te zorgen dat Nederland blijft draaien. Dit keer komt Wendy aan het woord. Zij is servicemedewerker bij de Shared Service Organisatie facilitaire Dienstverlening van de Belastingdienst.

    Lees het verhaal
  • Informatiehuishouding bij de Belastingdienst

    Als informatieadviseurs hebben Lotte en Pauline een helder doel: alle informatie transparant archiveren en goed kunnen verantwoorden. Lees hier meer.

    Lees het verhaal
  • 'We moeten mee in de digitale versnelling.'

    Marjan Luijkx en Wim van Werven brengen alle informatiestromen binnen de Belastingdienst samen. Een behoorlijke klus. Hoe laten zij alle diensten aansluiten op één gezamenlijk archiefsysteem? Lees hier meer.

    Lees het verhaal

Dicht bij de klant

Als dienstverlener willen we precies weten wat de behoeftes en belangen van onze klanten (ruim 50.000!) zijn. Verbinding vindt daarom plaats op verschillende manieren en niveaus. Zo zijn er strategische accountgesprekken, klantenraden, klankbordgroepen, gebruikersonderzoeken en is er een afnemersberaad. Ook betrekken we ze bij nieuw te ontwikkelen dienstverlening al bij de ontwikkeling. Denk aan de inrichting van panden voor het hybride werken, catering en bhv. Als medewerker bij CFD sta je dus bijzonder dicht bij de mensen voor wie je werkt.

Ontdek wat jij kan doen

Wil jij aan de slag bij dé facilitaire dienstverlener binnen de Rijksoverheid? En jezelf ontwikkelen bij een grote en breed opererende organisatie? Bekijk snel onze verschillende vacatures en ontdek wat jij kan doen.

Alle vacatures

Zoek snel naar jouw vacature